Op onze school streven we naar inclusiever onderwijs. We zijn ervan overtuigd dat we onze schoolcultuur en ons onderwijs zo moeten inrichten dat het álle kinderen ten goede komt en we zoveel mogelijk kinderen mee kunnen nemen in hun ontwikkeling. Om in gesprek te kunnen gaan met ouders/verzorgers met een kind met specifieke onderwijsbehoefte(s), hebben we een aantal vragen die ons tijdens het gesprek helpen om te kunnen bepalen of we aan die onderwijsbehoefte(s) kunnen voldoen. In de schoolgids staat beschreven wat de mogelijkheden, grenzen en ambities van onze school zijn. Maar het is natuurlijk het fijnst om, als het specifieke ondersteuning betreft, gewoon met elkaar in gesprek te gaan over de mogelijkheden en onmogelijkheden van onze ondersteuning. Denk hierbij aan de volgende vragen:
Mocht na gesprekken en onderzoek blijken dat we niet kunnen voldoen aan specifieke ondersteuningsbehoefte(s) van een kind, dan helpen we ouders/verzorgers met het zoeken naar een onderwijsplek waar wel tegemoet gekomen kan worden aan de specifieke ondersteuningsbehoefte(s) van het kind.
Als wij op school een vermoeden hebben dat een kind slachtoffer is van huiselijk geweld en/of kindermishandeling, dan handelen wij zoals beschreven staat in de Meldcode Huiselijke Geweld en Kindermishandeling .
Onze school heeft de verantwoordelijkheid om effectief te reageren op signalen van kindermishandeling en huiselijk geweld. Vanaf juli 2013 is het landelijk verplicht om volgens de vijf stappen van de Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling te handelen. In het kort houdt dit in:
Voor vragen kunt u terecht bij de kwaliteitscoördinator en de directie van de school.